راهبردهای ضروری برای رونق اقتصادی همدان

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

راهبردهای ضروری برای رونق اقتصادی همدان

ه گزارش پایگاه اطلاع رسانی امیر خجسته؛ رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در یادداشتی به بررسی راهبردهای ضروری کوتاه مدت به منظور رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در استان همدان پرداخت. در یادداشت امیر خجسته موارد لازم در این خصوص به شرح ذیل ذکر شده است:

■ حمایت جدی به هر نحو ممکن از واحدهای اقتصادی کوچک و بزرگ موجود.
■ ارائه مشاوره مدیریتی به بنگاه‌هایی که با مشکلات اولیه، هزینه تولید، روش تولید، سرمایه ثابت، سرمایه در گردش، ماشین آلات، نیروی کار، بازار، تجارت خارجی و ... مواجه هستند.
■ مطالعه راهبردی از طریق کارگروه سرمایه‌گذاری و اشتغال به منظور تعیین مزیت‌های نسبی و مزیت‌های مطلق استان در تولید و بازنگری در مطالعات قبلی و اصلاحات لازم در آن.
■ شناسایی آسیب‌ها و نارسایی‌های بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری در استان همدان و ارائه راهکارهای لازم برای حل مشکلات و بازگشت رونق اقتصادی در بخش‌های مذکور.
■ مدیریت صحیح تخصیص منابع و سرمایه‌گذاری استان با توجه به مطالعات انجام شده فوق‌الذکر.
■ تشویق سرمایه‌گذاران به امر سرمایه‌گذاری در استان با توجه به نتیجه مطالعات و ارائه تسهیلات خصوصا اداری و رفع موانع موجود و همکاری واقعی دستگاه‌ها با سرمایه‌گذاران، استفاده از تسهیلات بانکی ارزان، راحت‌الوصول، زمین، انرژی و سایر خدمات و ... .
■  نظارت دقیق مقام ارشد استان در زمینه میزان منابع بانک‌ها و سپرده‌های اشخاص نزد بانک‌ها و جلوگیری از نشت سرمایه‌های داخلی استان به خارج از استان و استفاده از آنها در سرمایه‌گذاری استان.
■  نتیجه همه اقدامات فوق قطعا به ایجاد اشتغال مولد و پایدار در همه زمینه‌ها و ایجاد رشد متوازن بین بخش‌های مختلف اقتصادی خواهد انجامید.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  شنبه 27 آبان 1391برچسب:,ساعت 18:44  توسط محمد گلزار